Słowniczek obrazkowy
Metodyka

Słowniczek obrazkowy – projekt

Słowniczek obrazkowy 

Szukasz pomysłu na przyjemną lekcję z języka zawodowego?  Nic prostszego. Zaangażuj grupę w tworzenie słowniczków obrazkowych.

Taki projekt daje szereg możliwości zarówno Tobie, jak i uczniom. Nie bój się poświęcić  nawet kilku lekcji na taką pracę – to ciągle realizacja podstawy programowej. Młodzież ćwiczy i utrwala słownictwo i może wykazać się pomysłowością. Z pewnością docenią również fakt, że nie muszą cały czas siedzieć nad podręcznikiem. Wilk syty i owca cała 😉

Zalety:

– wykorzystasz talent i kreatywność swoich uczniów

– otrzymasz pomoce dydaktyczne, które będą przydatne w kolejnych latach pracy

– dostaniesz gotowe materiały na gazetki z języka zawodowego

-dasz szansę wykazania się osobom, które mogą słabiej radzić sobie z językiem obcym

-pozwolisz młodzieży odetchnąć od książek i zeszytów (wkuwanie gramatyki i słówek to nie wszystko  ;))

Jak mają wyglądać słowniczki? Po pierwsze zastanów się, czego oczekujesz i potrzebujesz. Ja preferuję słowniczki przygotowywane na kartkach formatu A4, gdzie jest jeden obrazek na jednej kartce. Idealnie sprawdzają się na gazetki. Plakaty świetnie wyglądają w sali lekcyjnej.

Czasem warto narzucić temat żeby ograniczyć nieco uczniów. Zawsze istnieje zagrożenie, że słowniczki będą pokrywały słownictwo z zupełnie niezwiązanych ze sobą tematów i mogą być chaotyczne. Ja z reguły proponuję kilka tematów, żeby młodzież miała możliwość wyboru. W przypadku technikum budowlanego są to np. narzędzia, sprzęt ciężki, budowa rusztowania, zawody okołobudowlane itp. Cenię również prace o sławnych budynkach czy architektach.

Zanim zdecydujesz się na lekcję ze słowniczkiem, pomyśl także o materiałach. Jeśli nie jesteś w stanie zapewnić ich klasie, uprzedź wcześniej uczniów, żeby przynieśli potrzebne rzeczy – kartki, brystol, kredki, pastele itd. Jeśli wcześniej ustalicie tematykę, być może uczniowie będą mieli w zanadrzu własne pomysły i zechcą wykorzystać inne materiały, jak np. gazety czy foldery reklamowe, które są kolorowe i pełne zdjęć. Pozwól im na to. Mogą powstać naprawdę ciekawe prace. Proponuję również zorganizować słowniki, w miarę możliwości ze słownictwem specjalistycznym.

Owocnej pracy 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back To Top