Story Bits – karty obrazkowe na zajęcia Business English
Story Bits to karty obrazowe, o których ostatnio jest głośno. Zachęcona opiniami kilku blogerek postanowiłam wypróbować je osobiście.
Za kartami stoi oczywiście Teacher’s Corner.
A skoro już tu jesteście to mam dla Was prezent 🙂 Kod rabatowy na 20% przy zakupie Story Bits! Wystarczy wpisać slawska2018
Co to jest Story Bits?
Story Bits to 54 karty obrazkowe przestawiające różne sytuacje z życia codziennego 8 bohaterów. Mamy tu wszystko od nudnego dnia w pracy po szalone imprezy. Karty możecie podejrzeć tutaj.
Regularna cena produktu to 85 zł jednak warto zaglądać do sklepu Teacher’s Corner ponieważ można trafić na atrakcyjne promocje – w chwili gdy powstaje ten post karty kosztują 79,90 zł.
Story Bits wykonane są z dobrego gatunkowo papieru. Nie gniotą się, nie niszczą. Są zapakowane w wygodne tekturowe pudełko.
Story Bits – jak ich używać na zajęciach Business English?
Już sama autorka kart podpowiada, jak korzystać ze Story Bits aby zajęcia były atrakcyjne, a karty i ich potencjał w pełni wykorzystane. Możecie też poczytać o pomysłach innych blogerek.
Ja jednak byłam przede wszystkim zainteresowana tym, aby znaleźć dla nich zastosowanie na zajęciach języka specjalistycznego. Ponieważ elementy Business English można spokojnie wprowadzać na wszystkich lekcjach ESP postanowiłam znaleźć sposób na wykorzystanie Story Bits na każdej mojej lekcji.
Storytelling
Karty obrazkowe aż proszą się o ćwiczenia typu „storytelling”.
Każde z proponowanych przeze mnie ćwiczeń opiera się na tym, że uczeń musi sam zinterpretować obrazek i dopisać do niego historię. Przy każdym ćwiczeniu sama wybierałam karty, które się do niego nadawały. Pamiętajcie, że kart jest aż 54 i przedstawiają najróżniejsze sytuacje z życia codziennego, nie skupiają się na pracy i nie są stworzone stricte pod Business English.
What happened at work?
Uczeń losuje jedną kartę i musi opowiedzieć, co takiego wydarzyło się w pracy bohatera. Finałem historii jest sytuacja przedstawiona na ilustracji. Do tworzonego opowiadania należy wstawić jak najwięcej słów związanych z pracą i Business English.
Your friend had a very tough day at work…
Uczniowie losują kartę przedstawiającą przypadkową sytuację. Ich zadaniem jest stworzenie opowieści w taki sposób, aby kończyła się sytuacją przedstawioną na obrazku. Punktem wyjścia jest zdanie: Your friend had a very tough day at work… Ich wypowiedź musi opisywać trudną sytuację zawodową, która doprowadziła bohatera do konkretnego finału.
Chcecie jeszcze większych emocji? Zmieńcie początek na: Your boss had a very tough day at work….
How did you get the job?
Dolewam trochę oliwy do ognia 😉 Kursant losuje kartę, która jest odpowiedzią na pytanie „How did you get the job?”. Wypowiedź należy rozwinąć i dokładnie opowiedzieć w jakich okolicznościach dowiedzieliśmy się o posadzie, jak ją zdobyliśmy itp. UWAGA: może być kontrowersyjnie lub przezabawnie. Zapytajcie, jak nasz znajomy dostał pracę (How did he/she/your friend get the job?). Z pewnością zrobi się ciekawiej.
I love my job because…
Tutaj kart w żaden sposób nie ograniczam. Uczniowie losują z puli 54 obrazków i na jego podstawie muszą opowiedzieć dlaczego kochają swoja pracę: co takiego im daje czy umożliwia. Zadanie nie jest proste ponieważ część kart przedstawia trudne sytuacje.
Podsumowanie
Story Bits to naprawdę uniwersalne narzędzie. Zyskałam nie tylko świetną pomoc dydaktyczną na lekcje języka ogólnego, ale też niezwykle atrakcyjny wariant na lekcje związane z Business English. Kart używam od 2 miesięcy i ciągle szukam nowych sposobów na ich wykorzystanie. Zdecydowanie polecam wszystkim nauczycielom języków obcych, bez względu na język, którego uczą.
Jeśli chcecie wiedzieć, jakie inne narzędzia na stałe zagościły w mojej nauczycielskiej torbie to zajrzyjcie tutaj.